Dat melden bronnen binnen het bedrijf aan zakenkrant The Wall Street Journal.
Berichtenservice Twitter is een van de symbolen van een nieuwe internethype.
Nog in december haalde het bedrijf 200 miljoen dollar op bij
durfkapitalisten, waarbij het bedrijf een waarde van 3,7 miljard dollar
meekreeg. Geen kattepis voor een clubje mensen dat in 2010 volgens de WSJ
zo’n 45 miljoen dollar omzette.
Maar nu circuleert al een waarde van 6 tot 8 miljard dollar. Dat is althans
het bedrag dat managers van Facebook en Google horen als ze informele
gesprekken met Twitterpersoneel voeren.
De twee giganten zitten op het vinkentouw voor Twitter. Twitter introduceerde
vorig jaar advertenties maar maakte nog geen winst. Met zijn 200 miljoen
geregistreerde gebruikers hoopt het bedrijf uit te groeien tot een gigant.
Zelf doen of verkopen
Het management staat voor de keuze: zelf doen of de boel verkopen. Voorlopig
investeert het in een zelfstandig bestaan. Het aantal personeelsleden is in
één jaar tijd gegroeid van 100 naar 350. Niet in de laatste plaats door
investeringen in verkopers.
De nieuwe topman van Twitter heet Dick Costolo. Hij verkocht eerder al een
bedrijf aan Google.
De gekte rond Twitter loopt parallel met die rond andere jonge interneticonen.
Zakelijke netwerksite Linkedin wil nu naar de beurs en hoopt op een
waardering van 2 miljard dollar. Groupon, een aanbieder van groepskortingen
op internet, zei nee tegen een bod van naar verluidt 6 miljard dollar van
Google.
Facebook haalde onlangs in een nieuwe financieringsronde 1,5 miljard op en
kreeg daarbij een waardering van 50 miljard dollar.
En deze week nog betaalde AOL 315 miljoen dollar voor de nieuwssite Huffington
Post - pakweg tien keer de geschatte omzet van 2010.
Lees ook:
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl